Hoi, ik ben Jan Verhoef.
Als ervaren en betrokken ondernemerscoach bied ik exclusieve en de meest praktische online ondernemerscursussen voor ambitieuze Zelfstandige Professionals (Zzp’ers), zoals jij.
Met mijn dienstverlening wil ik je inspireren en stimuleren in je ontwikkeling tot allround ondernemer en je helpen bij het bouwen van een solide, onderscheidende en winstgevende business, binnen een ontspannen setting met uitdagend toekomstperspectief.
ik richt me vooral op Zelfstandige Professionals (Zzp’ers), die…:
de waarden van mijn dienstverlening
De waarden van mijn dienstverlening geven aan waar mijn business voor staat en hebben betrekking op de resultaten die jij door juiste toepassing van mijn diensten kunt behalen. In dat kader zijn mijn belangrijkste waarden onder andere gericht op:
onderscheidende aspecten van mijn dienstverlening
5 PIJLERS VAN SUCCESVOL FREELANCE ONDERNEMEN
Mijn dienstverlening is gebaseerd op mijn 5 Pijlers van Succesvol Freelance Ondernemen…=> en biedt daardoor optimale samenhang tussen de Mens die je bent, je Ondernemersmindset, je Merk, je Marketing en je Sales. Deze combinatie van grootheden is exclusief en kom je nergens anders tegen in de markt.
Door de praktische toepassing van geboden totaalkaders vergroot je de grip op je totale business, creëer je voor je onderneming een uitdagend toekomstperspectief en richt je al je inspanningen uiteindelijk op het Ideale Leven dat JIJ wilt leven – welke invulling jij aan dat Ideale Leven persoonlijk ook geeft.
PRAKTISCH DIDACTISCH MODEL
Binnen mijn online opleidingsconcepten hanteer ik een uniek, weloverwogen didactisch model. Daarmee vat je (op basis van een bijna “schoolse” methodiek) alle theoretische uitgangspunten eenvoudig samen met krachtige statements.
Noteer ze in de Werkboeken die ik voor ’t gemak alvast als Format voor je heb klaargezet. Het maken van (bijvoorbeeld) je Marketingplan wordt daardoor eerder een eenvoudige invuloefening, dan een tijdrovende en inspannende klus.
PRAKTISCHE ANALYSETOOLS
Met de geboden unieke tools maak je een praktische analyse van belangrijke onderdelen van je werk. De analyse-uitkomsten geven je perfect inzicht in aspecten, die je verder wilt/moet ontwikkelen en verbeteren.
mijn historie
Mijn werkzame leven kun je opdelen in grofweg 3 perioden. Na mijn militaire dienst heb ik jarenlang gewerkt in de sociale sector, met als achtergrond orthopedagogiek (speciale opvoedkunde). Daarna heb ik meer dan 15 jaar gewerkt bij Perscombinatie BV (tegenwoordig De Persgroep), uitgever van een aantal bekende dagbladen, waaronder De Volkskrant, Trouw en Algemeen Dagblad.
Bij Perscombinatie heb ik verschillende managementfuncties bekleed, waaronder Manager Customer Services, Districtsmanager Distributie en Salesmanager Losse Verkoop. Ook bij Perscombinatie heb ik een geweldig interessante tijd gehad: een onderneming met een prettige, uitdagende bedrijfscultuur. Zeer resultaat- & klantgericht, met optimaal aandacht voor (de verdere ontwikkeling van) medewerkers uit alle lagen van de organisatie.
In 2004 heb ik mijn eigen onderneming Sales Force Consulting opgericht. Enerzijds richt ik me op Mkb-ondernemingen (zie mijn website https://verkoopstrategie.nl), anderzijds op dienstenverlenende Zelfstandige Professionals (https://freelanceboost.nl).
Zelf vind ik het altijd prettig om focus én heldere structuren aan te brengen, inclusief de samenhang tussen deze structuren. Daarbij is het naar mijn idee belangrijk dat je je altijd beperkt tot zaken en activiteiten, die aantoonbaar een bijdrage leveren aan het hoofddoel van je onderneming: winst/rendement. Alle overige zaken laat je verder buiten beschouwing. Immers: je onderneming managen is ook kiezen voor de zaken die je NIET doet. Vanuit een solide basisstructuur kun je vervolgens stap voor stap werken aan de verdere groei van jezelf als ondernemer en aan het succes van je onderneming.
Bovendien ben ik er een groot voorstander van om te werken met SMART-geformuleerde doelen en doelstellingen (KPI’s). Activiteiten die je niet meet, kun je ook niet managen. Door het werken met prestatie-indicatoren kun je periodiek je werkelijke voortgangsresultaten goed meten en zo nodig direct actie ondernemen om alsnog je targets te behalen.
Vriendelijke groet,
Jan Verhoef
06 21 86 00 44