Maak de content van je multimedia mix aantrekkelijk en toegankelijk voor je doelgroep
“…maak de content van je online multimedia mix persoonlijk – dat wordt erg gewaardeerd door je (potentiële) klanten, waardoor ze ook sneller met jou connecten…!”
In principe weten we als ondernemers allemaal wel WAT we moeten doen om onze business onder de aandacht van onze doelgroep(en) te brengen. En we weten ook wel welke mix van KANALEN we daarvoor het beste kunnen gebruiken:
Gebruik de kanalen die niet alleen passen bij je doelgroep, maar stel de ideale multimedia mix samen waar JIJ jezelf ook lekker bij voelt.
Ga niet geforceerd een kanaal gebruiken dat je eigenlijk helemaal niet ligt.
Ja, en we weten over het algemeen ook nog wel welke technieken we voor al die verschillende kanalen moeten kennen, om de werking ervan correct toe te passen. Gelukkig worden daarvoor door de vele deskundigen allerlei interessante cursussen (online) aangeboden. Maar…: het opzetten van een “online infrastructuur” alléén is nog niet voldoende. Er is echt meer voor nodig om je op de juiste manier te kunnen onderscheiden van al die anderen die dezelfde diensten en/of producten bieden dan jij.
“…de (online) concurrentie wordt steeds groter; het is steeds moeilijker om op te vallen tussen al die anderen die dezelfde diensten bieden als jij…”
– verover je eigen plekje in de overvolle markt met je Personal Brand
Als je eenmaal de juiste multimedia mix hebt klaargezet, begint het allemaal pas écht, namelijk: het vullen van die online structuur met de juiste content – met ONDERSCHEIDENDE CONTENT.
Immers, je wilt geen grijze muis zijn (daarvan zij er al genoeg…). Nee, je wilt opvallen, je wilt zichtbaar en vindbaar zijn. Je wilt jezelf op een creatieve manier van anderen onderscheiden – je wilt jezelf presenteren als een opvallende uitzondering, als iemand die durft af te wijken van de alledaagse middelmatigheid.
Met een feitelijke beschrijving van je dienstverlening alléén red je dat niet. Immers, vele anderen bieden dezelfde diensten als jij. Daarmee kun je je dus niet voldoende onderscheiden. Nee, je moet je business én jezelf op een unieke manier presenteren – je moet meer van JEZELF laten zien. Je moet je doelgroep duidelijk maken wat JOU als mens, professional en ondernemer nu zo bijzonder en onderscheidend maakt en wat jouw unieke, persoonlijke toegevoegde waarde voor hen is, in relatie tot je dienstverlening.
Je moet een PERSONAL Brand ontwikkelen – en het PERSOONLIJKE impliceert JOU: de unieke persoon die JIJ bent. Want van jou als persoon is er maar één – immers: geen mens is gelijk; alle mensen verschillen (gelukkig) van elkaar.
En als je erin slaagt om dat verschil in je marketing tot uitdruking te brengen, dan ben je uniek, dan val je op tussen al die anderen in de markt. Dat maakt je marketing menselijk en toegankelijk – en dát wordt gewaardeerd door de klanten waarmee jij zaken wilt doen.
“…er is maar één JIJ – laat jezelf dan ook zien…”
In de gratis Minicursus Personal Branding leer je hoe je je Personal Brand opbouwt én hoe je je business op een uitdagende en inspirerende manier uitdraagt…waardoor men echt in jouw dienstverlening geïnteresseerd raakt.
“…verleg je FOCUS: stop met het promoten van je diensten en/of producten, maar promoot je Personal Brand…!”
Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online ondernemerscursussen voor ambitieuze Zelfstandige Professionals (Zzp’ers), zoals jij.
Met mijn dienstverlening wil ik je inspireren in je groei als mens en als ondernemer, gericht op het realiseren van een business, die past bij wie JIJ bent en bij het leven dat JIJ wilt.
Mijn uitgangspunt vormen de “Pijlers van Succesvol Freelance Ondernemen”: mens, mindset, merk, marketing & sales (Lees meer…=>):
bouw een onderneming die past bij wie jíj bent en bij het leven dat jíj wilt…!
Jan Verhoef, Ondernemerscoach – Meer over mij…=>
is een uitgave van mijn onderneming
Sales Force Consulting
Pippeling 52
2771 PJ Boskoop
06 21 86 00 44
GRATIS MINICURSUSSEN OVER
FREELANCE ONDERNEMEN
Ik bied je verschillende gratis Minicursussen over Ondernemen, Branding, Marketing, Sales, etc.
Ontdek hoe je (opnieuw) perspectief in je business aanbrengt en hoe je veel meer plezier aan het ondernemen beleeft.
Welke Minicursus vind JIJ interessant?