De impact van de coronacrisis op de hulpvraag van je klanten
“…pas je business optimaal aan, aan de periode na de coronacrisis; je klanten hebben je inspiratie en adviezen dan misschien wel meer nodig dan ooit tevoren…!”
Veel zelfstandige professionals (Zzp’ers) hebben het moeilijk in deze crisisperiode, hoewel één en ander ook afhankelijk is van de soort dienst die zij leveren. Ondernemers die hun business (ook) online aanbieden zijn flexibeler en zullen het over het algemeen minder zwaar hebben.
Hoe het ook zij, het is maar de vraag of “alles” na de coronacrisis weer exact hetzelfde zal worden als voorheen en wat het nieuwe normaal zal worden. De toekomst is per definitie onzeker. Dat klopt. En op die toekomst moet je als ondernemer altijd al anticiperen, ook in “gewone” tijden, door te vernieuwen of te verbeteren. Maar zeker in deze periode, doe je er verstandig aan om je business grondig voor te bereiden op de periode na de coronacrisis!
“…hoe groot is de impact van de coronacrisis op jouw klanten en: wat betekent dat voor jouw business…?”
Eén van de invalshoeken die je kunt gebruiken om je optimaal voor te bereiden op de periode na corona , is om je een goed beeld te vormen van de impact die deze crisis (mogelijk) op je huidige doelgroep heeft: in hoeverre vindt een verschuiving plaats in de problemen waarmee je klanten worden geconfronteerd, inclusief de negatieve gevolgen van die nieuwe problemen? Verdiep je daar goed in – ontwikkel je eigen visie en formuleer vervolgens een heldere “hulpvraag” van de doelgroep(en) die jij wilt bedienen.
Vervolgens moet je je afvragen in hoeverre jij je corebusiness (deels) moet aanpassen (en daarmee) je businessmodel, je verdienmodel, je personal brand, je kennis, kunde & vaardigheden én natuurlijk je marketing.
En voor wat betreft je marketing is mijn (voor de hand liggend) advies: richt je huidige marketing al met nadruk op de postcrisis periode. Want er komt een tijd (nog ruim een half jaar..?) dat de pandemie is overwonnen en we weer kunnen ondernemen in het “nieuwe normaal”. NU is de tijd om je daarop voor te bereiden, niet alleen omdat je zelf (weer) over voldoende financiële middelen kunt beschikken, maar vooral ook omdat je klanten jouw hulp, inspiratie en adviezen misschien meer dan ooit nodig hebben.
“…een succesvolle onderneming als voorwaarde voor het Leven dat jij wilt leven…”
Ondernemers zijn vaak zo druk met hun business bezig, dat dat ten koste gaat van een normaal privéleven. En dat mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn!
Ontdek hoe je met de inrichting en resultaten van je onderneming belangrijke voorwaarden schept voor het “Ideale Leven” dat JIJ wilt leven.
Ga vandaag nog met de cursus aan de slag. Laat je inspireren. Ontdek hoe je grote stappen zet met je freelance business.
“…bereid je optimaal voor op de periode na de coronacrisis;
onderneem actie – vandaag nog…!”
Hoi, ik ben Jan Verhoef. Als ondernemerscoach bied ik unieke en de meest praktische online ondernemerscursussen voor ambitieuze Zelfstandige Professionals (Zzp’ers), zoals jij.
Met mijn dienstverlening wil ik je inspireren in je groei als mens en als ondernemer, gericht op het realiseren van een business, die past bij wie JIJ bent en bij het leven dat JIJ wilt.
Mijn uitgangspunt vormen de “Pijlers van Succesvol Freelance Ondernemen”: mens, mindset, merk, marketing & sales (Lees meer…=>):
bouw een onderneming die past bij wie jíj bent en bij het leven dat jíj wilt…!
Jan Verhoef, Ondernemerscoach – Meer over mij…=>
is een uitgave van mijn onderneming
Sales Force Consulting
Pippeling 52
2771 PJ Boskoop
06 21 86 00 44
GRATIS MINICURSUSSEN OVER
FREELANCE ONDERNEMEN
Ik bied je verschillende gratis Minicursussen over Ondernemen, Branding, Marketing, Sales, etc.
Ontdek hoe je (opnieuw) perspectief in je business aanbrengt en hoe je veel meer plezier aan het ondernemen beleeft.
Welke Minicursus vind JIJ interessant?